Moerni romantiek is romantiek films Nederlands-Indië ( nu Indonesië) in 1941 geregisseerd Rd. Ariffien en geproduceerd Ang Hock Liem voor Film Unie. Geschreven door Saeroen , deze film vertelt het verhaal van een arts die op hetzelfde aide meid met een man gestrande dorpelingen verliefd wordt op een liefde voor reizen. De filmsterren Adnan Kapau Gani , Djoewariah, en S. Joesoef. Zwart-wit film werd gemaakt en geadverteerd om de opgeleide autochtonen waarvan het aantal blijven groeien richten . Hoewel reacties varieerden , de film was een commercieel succes . De film zal waarschijnlijk verdwijnen uit de omloop .
Groove .
Na vier jaar werk blijven Singkawang, Borneo, Dr . Pardi ( Adnan Kapau Gani ) terugkeer naar Java om een praktijk te openen . Eerder bezocht hij Cigading aan zijn familie en het geven van geschenken te bezoeken. Eenmaal daar, werd hij verrast zijn familie meid , Tati ( Djoewariah ) , die een jeugdvriend , die uitgroeit tot een volwassen vrouw en mooi was te zien . Hij rustig begon aandacht aan Tati zonder vertel de moeder reasonAfter Pardi 's vertelde hem te trouwen , hij alle voorstellen van zijn toekomstige vrouw weigerde . Pardi zei dat hij dacht aan een persoon , omdat hij wist dat zijn moeder zou geen huwelijken tussen klassen met de meid eerder herkennen.Tati verloofde , Amir ( S. Joesoef ) , jaloers met alle aandacht die verkregen Tati Tati zou de tijd voor hem niet te nemen . Hij is van plan om Cigading verlaten om werk te zoeken in Batavia ( nu Jakarta ) . Tati sloot hem na het kennen van zijn plannen . Tati verblijf in het huis van zijn tante en in een wasserette werknemer tijdens het leren om een riksja te rijden met een lokale man . Ze zijn beide sparen voor haar huwelijk . Buiten het medeweten van hen , Pardi verkorten zijn bezoek in Cigading vanwege verhuizen naar Batavia om werk te zoeken en te vinden Tati.
Een paar dagen voor de bruiloft plaatsvindt , Amir speelde zijn fluit bij zijn bezoek aan de zangeres Miss Omi . Omi vroeg hem om de groep aan te sluiten op de internationale tour hammy theater . Amir weigerde zelfs te nodigen Omi is betaald door de stad . Na het verlagen van Omi , Amir benaderd door een man die hem vroeg om het pakket te verzenden. Helaas , voordat u de trekker Amir werd gearresteerd en beschuldigd van het smokkelen van opium .
Amir gaat niet terug en Tati met zijn tante betrof. Omdat Tati Amir kon zien met Omi , vreesde hij de twee weggelopen . Gekwetst , Tati ook van plan om terug te keren naar Cigading. Toen hij en zijn tante een bezoek aan hun baas, Abdul Sidik, ze zijn zich niet bewust van het passeren Pardi , lijfarts Sidik Abdul 's . Bij thuiskomst , Pardi Sidik Abdul gecontacteerd en gevraagd om de reden dat hij bracht zijn zus Tati en zal opleiden . Tati is een zeer snelle leerling en direct in lijn met een vrouw uit een rijke familie .
Na 18 maanden in detentie zonder proces , werd Amir niet schuldig bevonden en keerde terug naar Batavia . Hij was niet in staat om Tati vinden, zodat hij werd gedwongen om de straten te verkennen. Omi zag het en werd opnieuw gevraagd om de groep Hammy theatrics toetreden . Amir overeengekomen en werd onmiddellijk gevuld met een advertentie in de krant dat zijn naam draagt . Zie deze advertenties, Tati en Sidik Abdul ging naar een show te kijken en weet Amir werd slachtoffer van verkeersongevallen . In het ziekenhuis , waar Amir werd behandeld door Pardi , Tati kennen de waarheid achter de verdwijning van Amir . In zijn bed , Amir geadviseerd dat Pardi houden Tati . De twee later trouwde .
Productie .
Djoewariah promotionele beelden en Adnan Kapau Gani , de ster van deze film .Moerni romantiek gericht Rd . Ariffien , een voormalig journalist die actief was in de arbeidersbeweging en de nationalistische vóór het bereiken van de wereld van het theater. Hij trad denganUnion Film - Asmara Moerni producent bedrijf - in 1940 en begon zijn carrière in filmproductie Bloody schat . Union Leader Ang Hock Liem werd producent Moerni Asmara , terwijl het verhaal geschreven door journalist Saeroen .
Saeroen toegetreden tot de Unie na gemaakt door Albert Balink succes in de markt en werken in Tan 's filmproductie huis het Licht Boelan Films ( 1937 ) .
Deze zwart- wit film met Adnan Kapau Gani , Djoewariah , en S. Joesoef .
Gani en Joesoef eerste keer naar de film af te spelen , terwijl Djoewariah al werkte voor de Unie sinds Bajar betrokken bij de Geest van het voorgaande jaar .
Die tijd kwam het idee om de opgeleide inheemse die werd opgeleid in de Nederlandse koloniale overheid de school en hen te overtuigen om films te kijken in het land te trekken. Film in het land wordt algemeen beschouwd als van lage kwaliteit vergeleken met geïmporteerde Hollywood-films . Lage kwaliteit is deels te wijten aan de vele toneelspelers . Daarom Ariffien nodigen Gani , die een arts en een belangrijk lid van de nationalistische beweging te spelen in deze film was . Hoewel een aantal nationalistische partijen veronderstellen betrokkenheid Gani 's in Asmara Moerni intimiderend onafhankelijkheidsbeweging , Gani dit nodig achten . Hij gelooft dat het publiek films gemaakt in het land waarderen .
Laat en reactie .
Asmara Moerni première 29 april 1941 in Orion Theater , Batavia . Publiek gedomineerd door autochtone en etnische Chinezen. Films voor alle leeftijden benadrukt onderwijs Gani ( hij werkte als arts ) en Joesoef elite achtergrond. De film wordt ook aangeprezen tegen de conventionele normen, zoals muziektheater stadium dat altijd sieren de filmindustrie op dat moment . In augustus 1941 , de film uitgezonden in Singapore , onderdeel van de Straits Settlements , en wel " de moderne Maleise drama" . Zijn Novelisasi gepubliceerd in 1941 door Kolff - Buning gecentreerd in Yogyakarta .De film was een groot succes , maar de reactie varieerde . Recensies anoniem in Bataviaasch Nieuwsblad noemen deze film " interessant " ( BOEIEND ) met goed acteerwerk , maar de andere recensies op hetzelfde papier vermeldt dat de film beweert dat standaard laat het podium net reageerde als een " korreltje zout " .
Plekken in Soerabaijasch Handelsblad commentaar op het aantal toneelstukken in de film en noemde het een "westerse motief gespeeld in de eigen omgeving met Sundanees sfeer"
Invloed.
Na Asmara Moerni , Union produceerde vier andere films , maar slechts een gericht Rd . Ariffien , Vrouwen en Satria . Hij en Saeroen trad kort daarna. Gani is niet langer betrokken bij de filmindustrie , maar keerde terug naar de nationale beweging . Gedurende de Indonesische Nationale Revolutie ( 1945-1949 ) , stond hij bekend als een smokkelaar , en na de onafhankelijkheid werd hij een minister . In november 2007 , Gani krijgen de titel van nationale held van Indonesië. Djoewariah bleef acteren tot 1950 , daarna verplaatst naar het theater na zijn rol in de film het minder .Deze film kan worden aangemerkt als de film wordt verloren . Visueel antropoloog Karl G. Heider Verenigde Staten schreef dat alle Indonesische films gemaakt voor 1950 het bestaan van een kopie niet meer bekend . Echter , Indonesische Film catalogus samengesteld JB Kris noemen sommige films zijn nog steeds opgeslagen in Sinematek Indonesië en Biran schreef dat een aantal Japanse propagandafilms bestaan nog in Nederland Rijksvoorlichtingsdienst .
Dus, bedankt voor het lezen van dit artikel. Geschreven en geplaatst door Bambang Sunarno. sunarnobambang86@gmail.com
auteur:
http://schema.org/Personal.
https://plus.google.com/105319704331231770941.
naam: Bambang Sunarno.
http://primadonablog.blogspot.com/2014/03/asmara-moerni.html
DatePublished: 22 maart 2014 om 19:24
Tag : Asmara Moerni.
No comments:
Post a Comment